Creativitate

Articol din categoria: Teorii haioase

propus: 23 Nov 2007
sursa: Jack Canfield

Intr-o zi un baietel s-a dus la scoala. Baietelul era mic, iar scoala era mare. Dar cand baietelul a vazut ca intrarea in clasa lui se facea printr-o usa direct din curte a fost foarte fericit... iar scoala nu i s-a mai parut atat de mare ca la inceput.

Intr-o dimineata cand baietelul se afla in clasa, profesoara le-a spus copiilor:
- Astazi o sa facem un desen.
- Grozav, a spus baietelul, caci ii placea foarte mult sa deseneze. Stia sa deseneze o multime de lucruri: lei si tigri, pui si vaci, trenulete si vapoare. Si si-a scos cutiuta cu creioane colorate si a inceput sa deseneze...
Dar profesoara a zis:
- Asteptati! Nu incepeti inca! Si a asteptat pana cand toti copiii au fost pregatiti.
- Acum o sa desenam o floare, a zis profesoara.
"Grozav" s-a gandit baietelul, caci ii placea sa deseneze flori. Si a inceput sa deseneze flori frumoase, si le-a colorat in roz, portocaliu, albastru.
Dar profesoara le-a zis copiilor:
- Asteptati, va voi arata eu cum sa colorati. Si a desenat o floare rosie cu o tulpina verde.
- Acum puteti incepe, a zis profesoara.
Baietelul a privit floarea profesoarei, apoi s-a uitat la floarea sa. A lui era mai frumoasa decat a profesoarei; dar n-a spus nimic. A intors doar pagina si a desenat o floare ca cea a profesoarei... Era rosie, cu o tulpina verde.

Intr-o alta zi, cand baietelul intrase in clasa prin usa din curte profesoara le-a spus copiilor:
- Astazi o sa facem ceva din argila.
- Grozav, a spus baietelul, caci ii placea sa lucreze cu argila. Stia sa faca tot felul de lucruri din argila: serpi si oameni de zapada, elefanti si camioane. Dar a asteptat pana ce toti copiii au fost gata.
- Acum o sa facem o farfurie, a zis profesoara.
"Grozav", s-a gandit baietelul caci ii placea sa faca farfurii de toate formele si marimile. Si a inceput sa faca farfurii de toate formele si marimile.
Dar profesoara le-a spus copiilor:
- Asteptati, va arat eu cum se face! Si le-a aratat cum sa faca o farfurie adanca.
- Asa! Acum puteti incepe!, a zis profesoara.
Baietelul s-a uitat la farfuria profesoarei si apoi la ale sale. Ii placeau mai mult farfuriile lui, decat farfuria adanca a profesoarei. Dar n-a spus nici un cuvant. Si-a transformat farfuriile lui intr-o bila mare de argila din care a facut o farfurie adanca si mare ca cea facuta de profesoara.


Si foarte curand baietelul a invatat sa astepte si sa priveasca si sa faca lucruri ca cele facute de profesoara, si foarte curand n-a mai facut nimic de unul singur.


Si s-a intamplat intr-o zi ca baietelul si familia lui s-au mutat intr-o alta casa, intr-un alt oras. Si baietelul a trebuit sa mearga la scoala.

Scoala cea noua era si mai mare si nu mai avea nici o usa prin care sa intre direct din curte in clasa lui. Trebuia sa urce niste trepte inalte si sa mearga de-a lungul unui coridor lung pana ajungea in clasa lui.

In prima zi de scoala profesoara le-a zis copiilor:
- Astazi o sa facem un desen!
- Grozav, a zis baietelul, si a asteptat sa-i spuna profesoara ce sa faca...
Dar ea n-a zis nimic. S-a plimbat prin clasa. Cand a ajuns langa baietel i-a spus:
- Tu nu vrei sa desenezi?
- Ba da, a zis baietelul. Ce desen facem?
- Nu stiu pana nu-l faci, a zis profesoara.
- Cum sa-l fac? zise baietelul.
- Cum isi place tie! raspunse ea.
- Sa-l colorez cum vreau eu? a mai intrebat baietelul.
- Cum vrei tu!, a fost raspunsul ei. Daca toti ati face acelasi desen, si l-ati colora la fel, cum sa stiu eu cine l-a facut?
- Nu stiu, zise baietelul.
Si a inceput sa deseneze o floare rosie cu o tulpina verde…

Morala?

Creativitatea umana este un dar nepretuit. Iti aduci aminte de usurinta cu care puteai sa iti imaginezi jocuri cand erai copil, sau sa vezi in jucaria de carpe cea mai frumoasa papusa din lume? Cine spune ca floarea trebuie sa aiba petale rosii si frunze verzi? Puterea de a fi creativi este ceea ce ne defineste ca oameni.

Einstein spunea ca "Mintea intuitiva este un dar sacru iar mintea rationala este servitorul ei de incredere. Am creat o societate care onoreaza servitorul si a uitat darul."

dupa Jack Canfield

Numerele pe care le folosim.... Numerele pe care le folosim, (1, 2, 3, 4, etc.), sunt cunoscute drept numere arabe, diferite de numerele romane (I, II, III, IV, V, VI, etc). Interesant este ca arabii au popularizat aceste [...]
articol precedent
La ce ora pleci catre serviciu?. Sondajul s-a realizat pe 20 februarie a.c., pe un esantion reprezentativ din arealul urban in statiile de metrou Armata Poporului, Eroilor, Unirea 1 si 2, Universitate, precum si pe traseul Armata [...]
articol urmator

Comentarii: 1

(Max. 10 de comentarii pe pagina)

Comenteaza si tu

Comentariu articol: Maria Diana Anghelcev - 10 Dec 2007

Comentariu Ma doare articolul acesta.
E greu sa fiu un profesor bun. crying

Comenteaza si tu

La ce ora pleci catre serviciu?

Teorii haioase : : Miercuri, 5 Mar 2008

PASTILA DE CAP

Teorii haioase : : Luni, 25 Sep 2006

Diferenta dintre un simplu prieten si un prieten adevarat

Teorii haioase : : Luni, 25 Mar 2013

Numerele pe care le folosim... Numerele pe care le folosim...

Teorii haioase : : Joi, 29 Mar 2007

Noul sistem solar

Teorii haioase : : Vineri, 25 Aug 2006

Elementul chimic 'Femeia'

Teorii haioase : : Duminica, 18 Oct 2009

Cum se spala femeile si barbatii

Teorii haioase : : Vineri, 16 Oct 2009

Despre dragoste, teoria triunghiulara a dragostei

Teorii haioase : : Joi, 26 Ian 2006

Creativitate

Teorii haioase : : Vineri, 23 Nov 2007

Cultura ritmului incetinit

Teorii haioase : : Miercuri, 28 Mar 2007

De ce tipa oamenii unii la altii?

Teorii haioase : : Sambata, 20 Mar 2010

Nuantele rasului

Teorii haioase : : Duminica, 11 Iun 2006

Procesul tehnologic al preacunoscutei betii energetice

Teorii haioase : : Miercuri, 23 Oct 2013

Efectele terapeutice ale umorului Efectele terapeutice ale umorului

Teorii haioase : : Luni, 5 Feb 2007

Teorie: de ce e bine sa bei bere...

Teorii haioase : : Duminica, 18 Oct 2009