FEMEIA LA VOLAN
Nu sunt
misogin, dar - dupa 10 ani de permis -
ghicesc intotdeauna daca masina din fata
mea este condusa de o femeie. Daca
observ un sofer nesigur, care conduce
incet dar neatent, care semnalizeaza
dupa ce face manevra sau care merge pe 2
benzi, pariez ca e... o soferita.
Nu stiu cum se face, dar mereu in
parcarea de la hypermarket se nimereste
cate-o soferita in fata mea. Desi
conduce un Matiz sau un Peugeot 206,
niciodata nu reuseste sa parcheze. Face
'nspe mii de manevre ca sa se miste 2
cm, in ciuda claxoanelor din spate. Daca
pe luneta mai vezi si semnul de
incepator, atunci tragedia capata
proportii shakespiriene. Apreciez totusi
bunul simt al soferitelor care-si
accepta conditia mizera si isi lipesc pe
luneta intre 8-10 semne de incepatori.
Ca sa fie clar pentru nefericitii din
spate. Sau, pentru nefericitii cu miopie
severa, lipesc o "lamaie" custom made,
de dimensiunea unui pepene. Copt.
O femeie la volan arata la fel de
natural ca un barbat in rochita roz. In
ambele cazuri iti dai cu palma peste
frunte: "Ia uite-l si p-asta cum
merge!... Aaaah, e femeie.....". In
momentul, dramatic de altfel, in care
realizezi ca e vorba de o femeie, te
resemnezi. Parca nimic nu mai conteaza.
Dumnezeu exista, dar acum e timpul sa-I
platesti pentru pacate.
Ati
observat ce cauta femeile la o masina,
atunci cand vor sa-si cumpere una? Nu
conteaza consumul, fiabilitatea sau
performantele tehnice. Ele oricum nu fac
diferente dintre carburator si cric.
Masina trebuie sa fie mare si
incapatoare (shopingu', batu-l-ar
vina...), dar sa fie mica si usor de
parcat. Culoarea e alta dilema. Trebuie
sa fie shic si trendy, dar trebuie sa-i
scoata in evidenta si ochii.
Imi place cum sunt tratate (si
taxate) femeile intr-un service auto.
Desi singura problema a masinii e intre
volan si scaun (!!!), mecanicii pot
inventa orice defect, fara sa fie
contrazisi. In afara de chei si de
oglinda retrovizoare (folosita pentru
machiaj, nu pentru a se asigura in
trafic), femeile nu cunosc bine nici
macar comenzile masinii. De cate ori
n-ati vazut o femeie care porneste
farurile dand drumu' la stergatoare?
O alta kestie interesanta la
femeile-soferite este pozitia de condus.
Intotdeauna scaunul trebuie sa fie dat
in fata. Cat mai in fata. Daca se poate,
lipit de volan. Stau "calare" pe volan.
Tensionate si speriate, se uita in toate
partile, mai putin in fata.. Probabil e
sezon de reduceri la haine si se uita
prin vitrine.
Femeile nu apasa
niciodata ambreiajul cat trebuie. Ele
dau vina pe pantofii cu tocuri. Nu va
lasati inselati. Si neuronii lor tot pe
tocuri sunt.
BARBATUL LA VOLAN
Dumnezeu a creat barbatul cu volanul
in mana. Cand loveste cu picioarele in
burta mamei, baietelul cauta de fapt
ambreiajul si frana. La 3-4 ani conduce
prima masina (teleghidata), iar la 14-15
ani e deja expert in masini. Chiar daca
experienta lui se reduce la Dacia lu'
tata.
La 18 ani isi cumpara o
Dacie, iar dupa 1 an o vinde. N-a
impresionat nicio fata. Masina trebuie
sa fie de vina!
In viata unui
baiat, Dacia e precum armata. Il face
barbat. Invata sa sufle in jiglere, sa
desfunde carburatorul si sa curete
rugina de la praguri. O are, dar nu-l
ajuta cu nimic.
La 25 ani,
barbatul iese cu masina la agatat.
Barbatii capata curaj doar in spatele
volanului. Daca ii dai jos din masina,
se rusineaza ca niste fete mari. Daca
vede o femeie cu decolteu generos si
fusta mini, ce credeti ca face? Ii
cumpara flori? Ii recita o poezie? O
invita in oras? Nu. O claxoneaza ca
tembelu'. Ca doar atat il duce capul. Sa
claxoneze.
Barbatul este atat
de obsedat de masini, incat trateaza
femeile de parca ar fi masini.
Cum iti dai seama ca esti roman. - tot ce maninci are gust de ceapa si usturoi - incerci sa reciclezi ambalajele de la flori, hirtia de la cadouri si, bineinteles, folia de aluminiu - stai linga cele mai mari doua [...]
previous article Jurnalul unui barbat de peste 40 de ani. Din cauza serviciului meu sedentar si in consecinta a acumularii de grasime pe burta, compania mi-a oferit un serviciu de antrenament personal intr-o sala de sport. Am acceptat bucuros si chiar [...]
next article